5 september 2016 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu 5 september 2016 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu

5 september 2016

Door: Judith Verhoijsen

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 September 2016 | Finland, Rovaniemi

Gisteren (5 september) zijn we na een vlucht van 3 uur en 50 minuten in Rovaniemi aangekomen. Het was erg koud toen we aankwamen en we hadden al snel de winterjas aan. Het vliegveld was zo klein (met maar liefst 2 bagagebanden) dat we de koffer al snel kregen. Toen we naar buiten liepen stonden onze tutor's (begleiders) al op ons te wachten. Onze tutor heet Curtis en hij komt oorspronkelijk uit Canada en hij studeert hier al 2 jaar. We hadden ons geen betere tutor kunnen wensen want Curtis is erg sociaal en heel enthousiast. Onze koffers werden in een busje gepropt en we gingen met een grote groep van buitenlandse studenten naar de stad. In het busje hadden we onze eerste huisgenootje ontmoet (Vera uit Duitsland). Net buiten de stad ligt Kuntotie, dat zijn de appartementsgebouwen van de buitenlandse studenten en daar wonen wij met een hele hoop buitenlandse studenten. Curtis liep met ons naar het appartement waar wij de komende 3.5 maand verblijven. Het appartement is groot genoeg voor 6 personen met 3 slaapkamers, 1 keuken, 1 badkamer en 2 wc's. We hadden net onze koffers gedumpt en onze huisgenoten (Ramona uit Australië en Manon uit Frankrijk) ontmoet en toen nam Curtis ons mee naar zijn appartement/kamertje daar moesten we natuurlijk onze schoenen uit doen (een finse gewoonte) en hebben we een biertje gedronken. Curtis was zo aardig om ons een aantal borden en wat bestek uit te lenen. Maar natuurlijk net voordat ik de deur uit was had ik al een bord laten vallen (alcohol slaat dus hard aan als je hebt gereisd en moe bent). In het appartement hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar de supermarkt gegaan. Toen we weer terug waren hebben we het andere huisgenootje ontmoet., is een Turks meisje waarvan ik de naam alweer vergeten ben. Daarna hebben we de pizza in de oven gedaan en zijn we begonnen met uitpakken. De oven was dus net zo snel als het uit pakken van onze koffers, niet snel dus. Toen we hadden gegeten en als uit hadden gepakt kwamen er om 11 uur 's avonds een drietal russen binnen, daar hebben we een tijdje mee gekletst en gelachen en toen zijn we rond 1 uur gaan slapen.