11 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu 11 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu

11 september

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 September 2016 | Finland, Rovaniemi

Omdat het zaterdag weer redelijk laat was gewerden heb ik weer uitgeslapen tot 12 uur. Om 2 uur hadden we afgesproken om naar het Artkikum museum te gaan. Het museum was niet super geweldig ofzo maar ik weet nu wel hoe het Noorderlicht werkt! Nadat we naar het museum waren geweest gingen we naar de international market in het centrum. Ik heb samen met Mila over de markt gelopen en waar we gratis konden proeven gingen we natuurlijk wat pakken en we hadden mutsen gepast.

Nadat de Fransen een crêpes hadden gegeten gingen Mila, Marco (italy) en Remi (France) en ik boodschappen doen voor een echt Italiaans gerecht: Penne rigate al salmone fresco e zucchini (Penne met zalm room en courgette). Marco rende weer door de hele winkel en we waren hem al snel genoeg kwijt dus we liepen maar een beetje door de winkel totdat hij klaar was. Nadat we de spullen hadden afgezet gingen we een uurtje later beginnen met koken. Ik heb Marco geholpen zo goed als ik kon en heb alles opgeschreven zodat ik het thuis nog een keer kan maken.

Dus als jullie ooit een Italiaanse pasta willen ik weet nu hoe ik het maken ik ken zelfs de secret ingredients! Onder het koken heb ik nog even met Esther, Pap en Mam geskypt. Na het eten hebben we nog even bij elkaar gezeten en gingen Joline en Ramona optijd naar bed. De rus was de Nederlanders weer belachelijk aan het maken als je het filmpje wil zien laat het maar weten!

  • 27 September 2016 - 08:52

    Jan Verhoijsen:

    Dag Judith,
    Ik zou dat hoedje zeker kopen. Als je volgend jaar de derde dinsdag van september naar Prinsjesdag in den Haag gaat vang je zeker de blitz in de hoedenparade die op die dag plaats vindt en komen we je tegen in de kranten verwacht , net als bij de nieuwjaarsduik . Wanneer ga je het licht zien daar in het Noorden of hebt je dat allang in Beringe gezien?
    Succes daar in Finland.
    Gr. Ome Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Rovaniemi

Finland

Uitwisseling Finland

Recente Reisverslagen:

15 September 2016

14 september

15 September 2016

13 september

15 September 2016

12 september

15 September 2016

11 september

15 September 2016

10 september
Judith

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 2547

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 19 December 2016

Finland

Landen bezocht: