12 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu 12 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu

12 september

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 September 2016 | Finland, Rovaniemi

Vandaag hoefden we pas om 12.30 op school te zijn dus ik heb weer uitgeslapen (wat een luxe he). We hadden les van 12.30 tot 15.00 en het was enorm saai. De helft van de tijd heb ik weer zitten typen en was ik met mijn mobiel bezig. (Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat voor opdrachten moet doen maar gelukkig hebben mijn klasgenoten wel een beetje opgelet). Nadat we klaar waren met school zijn we naar de stad gegaan met de 2 Fransen en Joline.

Voordat we aanfietste had ik een lompe actie (Astrid ik heb je vloek overgenomen!) ik had mijn sjaal over mijn kop gedaan omdat het regende en ik wou natuurlijk niet dat mij haren nat zouden worden. Dus ik draai me om en wou naar mijn fiets lopen maar omdat mijn sjaal over mijn ogen hing liep ik vol tegen paal aan. Ik hoopte natuurlijk dat niemand het had gezien maar het maakte zoveel lawaai dat ik wel toe moest geven dat ik het was. Ik had natuurlijk honger en Manon en Remi zijn ook goede eters dus waren we naar de subway geweest. En daarna zijn we naar het winkelcentrum gegaan om ondergoed te kopen (Jaaaa mam ik heb toch te weinig meegenomen :D).

De H&M heeft dezelfde prijzen als in Nederland dus ik had al gauw een truitje en een riem gekocht en ondergoed natuurlijk. In het winkelcentrum hebben we nog wat boodschappen gedaan en daarna terug naar Kuntotie gefietst. Ik had om 6 uur met Marco en Remi afgesproken om te sporten in de O zo geweldige fitnessruimte van de Kuntotie gebouwen (het stelt echt geen reet voor). Gelukkig krijgt Marco (Italy) een trainingschema van zijn trainer dus ik ging samen met hem zijn schema doen. En ja dat schema was echt heel zwaar, jullie weten hoeveel ik over grit klaag maar dit was grit maar dan 2x zwaarder ... Maar het was een goede workout en ik voel mijn spieren in bed al. Maar ik heb gestretcht dus ik hoop dat de spierpijn meevalt want heb al toegezegd dat ik morgen weer mee ga. Na het sporten moesten we wassen.. iedereen had zijn eigen theorieën en het ging heel veel van : mijn moeder doet dit, en mijn moeder doet het zo, we hebben zelfs een moeder gebeld voor advies maarrrr we zijn er zelf uitgekomen en ons was heeft nog steeds de juiste klaar.

Helaas was de droger geboekt en konden we niks drogen. Terug in het appartement en we hadden niks gekocht voor avondeten dus we hadden friet in de oven gemaakt met courgette, gesneden plakjes ham en uit. We hadden goed geïmproviseerd en het smaakte toppie! Maar tijdens het koken had ik weer een "Astrid actie", ik wist niet welke knop voor welke kookplaat was dus ik ging doodleuk met mijn platte hand voelen. Kookplaat 1 was koud, kookplaat 2 was ook koud, nu wist ik bijna zeker dat kookplaat 3 dan ook koud zou zijn en dat kookplaat 4 dan aan zou staan (ik had mijn algebra gedaan) dus ik leg mijn hand op die plaat en ik hoorde het sissen en nu weet ik dat kookplaat nummer 3 de rechtse knop is!

Nadat we onze troep hadden opgeruimd kwam Mila langs voor de folders van de tourist office. Ze zag dat we struggles hadden met onze natte was en ging terug naar haar appartement om touw te halen. Nu hebben we een waslijn in de hal!! We hebben 's avonds nog gekletst met de meiden en toen naar bed. Want morgen hebben we college om 8.15. Ik heb geen flauw idee welke les ik morgen moet volgen want ik heb 2 lessen op dezelfde tijd dus dat gaat helemaal goed komen joh! (voor de harry potter liefhebbers; ik zou een tijdverdrijver moeten aanschaffen net zoals Hermelien).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Rovaniemi

Finland

Uitwisseling Finland

Recente Reisverslagen:

15 September 2016

14 september

15 September 2016

13 september

15 September 2016

12 september

15 September 2016

11 september

15 September 2016

10 september
Judith

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 2553

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 19 December 2016

Finland

Landen bezocht: