9 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu 9 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu

9 september

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 September 2016 | Finland, Rovaniemi

We moesten weer redelijk op tijd op om naar de welcome ceremony te gaan. Daar moesten we de hand van de principal schudden kregen we een lolly en moesten we een beetje naar het Fins luisteren. Dat waren we al snel moe en waren na het officiële gedoe weer naar de markt gegaan. Ik had daar een Pretzel met kaas gekocht voor Mila en Alex (een typische rus met een zware stem) kwam met de auto zodat hij ons bier mee kon nemen want in die avond zouden we een feestje hebben waar we ons eigen drinken mee moesten nemen.

Na de markt was ik naar Mila gegaan en hebben we samen de pretzel opgegeten en hebben samen wat thee gedronken. Mila vertelde me dat we ons vandaag moesten aanmelden voor de trip naar St. Petersburg om 4 uur en dat ik snel moest zijn omdat het anders vol zou zitten. Marco (Nederland) appte me of ik mee wou gaan rennen en aangezien ik al lang niet meer gesport had (wat ik echt heel erg mistte) zijn we een halfuurtje gaan rennen. En dat was zwaaaaar!!!!! Berg op berg af berg op berg af. En dat ging maar door. Het was wel echt fijn om even mijn energie kwijt te kunnen (en ja ik heb nu hele erge spierpijn).

Ik was rond 15.15 terug en toen heb ik nog even met mijn lieve zussen geskypt. Om 5 voor 4 had ik snel opgehangen en mijn paspoort gepakt om de reis van St. Petersburg te boeken, en ik mag 6 oktober voor 5 dagen (visafree) naar Rusland! Nadat we de reis hadden geboekt en ik me gedoucht had gingen we naar de jongens waar we al om 5 uur begonnen met drinken. We hadden een frans drinkspelletje gedaan (waar je meer moet drinken dan in Nederland) en gingen daarna om 6 uur naar het feestje op de universiteit.

Op de universiteit was het heel gezellig, we dronken wat en er werd gepoold en weer drankspelletjes gedaan. De leden van de studentenvereniging dragen allemaal overals en daar zitten badges op, ze krijgen een badge als ze een event hebben voltooid. Ze dragen het zelfs met op stap gaan.

Na het welkomstfeestje waren we naar de half moon club gegaan (tot 10 uur was gratis entree dus ik was ff snel naar binnengeglipt voor een stempel). Maar we moesten ook nog avondeten natuurlijk dus we gingen lekker naar de Mc donalds. Na het eten gingen we naar de club en daar hebben we een gezellige avond gehad en shotjes gedronken want Vera (de Duitser) was jarig. Helaas zijn de shotjes daar erg duur (5 euro maar.....).

Op een begeven moment hadden we het gehad en er werd alleen maar domme Finse muziek gedraaid dus we gingen naar huis. Ramona, Joline en Vera waren al eerder naar huis. Dus ik fietste met Marco (Nederland) en Marco (Italiaan) mee naar huis. Toen we bij het appartement aankwamen wou ik eigenlijk nog niet naar bed dus toen hoorden we stemmen en gingen daar op af. Er stonden een aantal mensen op het balkon die een soort huisfeestje hadden dus we gingen maar even kijken. Binnen was het een grote chaos, mensen waren aan het dansen (in een klein halletje) en op het balkon stonden mensen te kletsen. Het was erg grappig en niemand wist eigenlijk hoe ze daar terecht waren gekomen.

Daar hadden we het op een begeven moment ook gehad en we hadden besloten om te gaan. Dus ik ging mee naar het appartement van de jongens want de Marco (Italiaan) ging pasta voor ons maken. In het appartement kwam ik Manon (Franse) tegen en de rest van de huisgenoten (Mikael, Rusland, Remi, frankrijk). Hun hadden net pasta gegeten maar toch ging de Italiaanse Marco spaghetti maken om 5 uur 's morgens. En Italianen kunnen dus erg goed koken, hij had geen saus, geen vlees of helemaal niks maar de spaghetti was heerlijk. We hadden er natuurlijk een grote puinzooi van gemaakt en Manon en ik wouden wel naar bed dus we stelden voor om samen op te ruimen maar dat mocht absoluut niet van Marco. We moesten van hem naar bed gaan. Dus toen zijn we maar gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Rovaniemi

Finland

Uitwisseling Finland

Recente Reisverslagen:

15 September 2016

14 september

15 September 2016

13 september

15 September 2016

12 september

15 September 2016

11 september

15 September 2016

10 september
Judith

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 2556

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 19 December 2016

Finland

Landen bezocht: