7 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu 7 september - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Judith Verhoijsen - WaarBenJij.nu

7 september

Door: Judith Verhoijsen

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 September 2016 | Finland, Rovaniemi

Afgelopen woensdag hadden we nog steeds introductielessen wat behoorlijk saai was. We hadden een tussenuur van 11 uur tot half 3 dus Joline en ik waren terug naar het appartement gegaan. In het appartement had ik met pap en mam gebeld omdat ik ze toch wel erg miste, het was heel fijn om met pap en mam te bellen. Daarna waren we weer naar school gegaan en na de les was ik met Manon (de franse) en Joline naar Santasport gegaan om te kijken of we daar konden sporten. Het was een flinke tocht omdat we alleen maar berg op moesten. Het fietsen hier is best wel zwaar en alle exchange students fietsen erg langzaam omdat ze het eng vinden en niet vaak fietsen. Als we naar school fietsen moeten we ook over een survival tocht door een bouwput. Maar de echte Nederlanders fietsen natuurlijk stug door.

Nadat we de flinke beklimming hadden gehad waren we naar de supermarkt geweest en daar hebben we de ingrediënten gehaald voor crêpes. Manon ging voor ons echte franse crêpes maken. Maar de Franse doen het natuurlijk zonder boter dus de crêpes bleven plakken en het was een grote rotzooi. Ik wou graag helpen (met boter in de pan) maar... Franse zijn natuurlijk erg eigenwijs en werd al snel aan de kant geduwd. Maar ze waren wel te eten. Na het eten had ik erg veel energie en ik wou eigenlijk gaan sporten of iets gaan doen dus we besloten om een stukje te lopen maar we wouden eerste de sauna zien in het gebouw.

In het gebouw kwamen we de jongens tegen (er zijn twee Nederlandse jongens van onze school, Maarten en Marco, en we gaan redelijk veel met hun en de huisgenoten om) we hoorden muziek boven en voordat we het wisten hadden Manon en ik ons omgekleed en stonden we met een biertje in onze hand op een soort huisfeestje. Daar was de birthday boy Raphael die een feestje hield. Nadat we wat hadden gedronken gingen we met ze allen naar de stad om daar naar een club te gaan. In club kreeg de birthday boy uit Canada natuurlijk een shotje en hebben we een gezellige avond gehad. Mila uit Oostenrijk was ook in op het feestje en in de club en we hadden veel met elkaar gepraat en het leek alsof we al heel lang vrienden waren dus dat was heel gezellig. Mila en ik waren het erover eens dat we dingen moeten doen anders krijgen we heimwee. Maar als ik me rot voelde en thuis mistte dan mocht ik naar haar komen zodat we samen lekker konden gaan huilen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Rovaniemi

Finland

Uitwisseling Finland

Recente Reisverslagen:

15 September 2016

14 september

15 September 2016

13 september

15 September 2016

12 september

15 September 2016

11 september

15 September 2016

10 september
Judith

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 2541

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 19 December 2016

Finland

Landen bezocht: